وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی
وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی

کوشکی: از موضع باشگاه استقلال تعجب می‌کنم

کوشکی: از موضع باشگاه استقلال تعجب می‌کنم  

مدافع تیم فوتبال استقلال گفت:از موضع باشگاه در قبال خودم تعجب می‌کنم.


 بیژن کوشکی درباره اتفاقات رخ داده برای وی بعد از یک مصاحبه جنجالی اظهار داشت: از مدیریت و کادرفنی استقلال تعجب می کنم که در قبال من چنین موضعی گرفته اند و اعلام کرده اند که در تمرین نباشم. چند سال است که بازیکن این تیم هستم و اگر قرار بود چنین مصاحبه هایی علیه تیم و باشگاه انجام دهد می توانستیم خیلی زودتر از این چنین کاری کنم.
 وی افزود: ماهیت من به چنین چیزهایی نمی خورد. در مورد کل فوتبال ایران صحبت کردم و آن چیزهایی که در تیم های مختلف دیده بودم را گفتم. البته در مصاحبه ای که از من نقل شده همه صحبت ها نیاورده شده، کلماتی جابجا شده و باعث شد به این شکل در بیاید.

این مدافع تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: قانونی را نقض نکردم یا کار خلاف شرعی انجام نداده ام که می گویند باید در کمیته انضباطی باشم. صبح در تمرین صادقانه به آقای مظلومی و پورحیدری گفتم که چه حرف هایی زدم. آنها حرف من را باور نمی کنند اما آنچه در روزنامه ها آمده را قبول دارند.
کوشکی خاطرنشان کرد: تعجب می کنم که باشگاه استقلال چطور از من شناخت ندارد و فکر می کند که همه حرف های مطرح شده در این مصاحبه برای من است؟ از صحبت های من علیه خودم سوء استفاده شده است. چرا باید در شرایطی که تیم وضعیت خوبی دارد بیایم مصاحبه کنم و جو را به هم بزنم.
این بازیکن تاکید کرد: در این مصاحبه من اصلا از استقلال حرفی نزدم. شاید اتفاقات دیگری پشت این مسئله است که می خواهند من را مقابل کادرفنی قرار دهند. هیچ وقت دنبال جنجال و مصاحبه نیستم. دلیلی ندارد اعتراض کنم. اگر اهل چنین برنام هایی بودم فرصت های دیگری بود مصاحبه کنم اما هیچ گاه چنین کاری نکردم. 

www.football3.ir

 

میداودی و آشوبی پای پلکان هواپیما برگشت خوردند

میداودی و آشوبی پای پلکان هواپیما برگشت خوردند  

 دو بازیکن استقلال به دلیل نداشتن گذرنامه نتوانستند تیم ملی فوتبال را در سفر به اردن همراهی کنند. -------------------------------------------------------------------------------- کاروان تیم ملی شب گذشته در حالی برای حضور در مسابقات غرب آسیا راهی اردن شد که پای پلکان هواپیما مسئولان تیم ملی متوجه شدند میلاد میداودی و فرازد آشوبی گذرنامه ندارند. مسئولان تیم ملی در لحظاتی که سایر ملی پوشان در حال سوار شدن به هواپیما بودند متوجه شدند گذرنامه این دو بازیکن در باشگاه استقلال است. بر همین اساس قرار است این دو بازیکن امشب راهی اردن شوند. علی امیری، معاون باشگاه استقلال، در این زمینه گفت: باشگاه ها مسئول جمع کردن گذرنامه بازیکنان تیم ملی نیستند. مسئولان مربوطه باید قبل از سفر مدارک بازیکنان را جمع آوری کنند.  

www.football3.ir

مظلومی: من اهل سفارش و زدوبند نیستم

مظلومی: من اهل سفارش و زدوبند نیستم/ بعد از شنیدن حرف‌های کوشکی تصمیم می‌گیریم

من مصاحبه این بازیکن را به طور کامل خواندم و طبیعی است که به شدت عصبانی باشم. من در این مورد از کوشکی سوال کردم و او گفت که منظورش کل فوتبال ایران بوده است و اسمی از استقلال نیاورده است با این حال صحبت کردن در مورد این مسائل به هیچ عنوان در حیطه اختیارات بازیکن نیست

2010/9/22 13:31:00 

 سایت گل ـ بیژن کوشکی مدافع استقلال روز  گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بعضی از بازیکنان این تیم با رابطه و چاپلوسی در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند که این موضوع ناراحتی شدید پرویز مظلومی را به همراه داشته است. سرمربی استقلال در گفت‌وگویی اختصاصی با سایت گل در مورد حرف‌های کوشکی می‌گوید:«من مصاحبه این بازیکن را به طور کامل خواندم و طبیعی است که به شدت عصبانی باشم. من در این مورد از کوشکی سوال کردم و او گفت که منظورش کل فوتبال ایران بوده است و اسمی از استقلال نیاورده است با این حال صحبت کردن در مورد این مسائل به هیچ عنوان در حیطه اختیارات بازیکن نیست و به همین دلیل کوشکی باید در باشگاه در مورد حرف‌هایش توضیح بدهد و ما بعد از شنیدن صحبت‌هایش تصمیم‌گیری کنیم.»
مظلومی ادامه می‌دهد:«من در آن دنیا باید به خدا جواب بدهم به همین دلیل حق هیچ کس را نمی‌خورم و اهل سفارش و زدوبند نیستم. من فقط می‌توانم یازده بازیکن را به زمین بفرستم و بازیکنان ذخیره هم جزیی از تیم هستند که می‌توانند خودشان را به ترکیب اصلی برسانند. ما هنوز یادمان نرفته که کوشکی در بازی با سپاهان توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید و فراموش نکنید که او در بازی با شهرداری و نفت به میدان رفت و در چند بازی دیگر هم به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد. بهتر است نگاهی به بازی‌های سال گذشته داشته باشید و ببینید که کوشکی چقدر بازی کرده است.»
مظلومی تأکید می‌کند:« من اجازه نمی‌دهم بازیکنی آرامش استقلال را به هم بزند و کوشکی باید در مورد صحبت‌هایی که انجام داده به طور کامل توضیح بدهد. من به همه بازیکنان به یک چشم نگاه می‌کنم  و نهایت تلاشم را انجام می‌دهم تا حق هیچ فوتبالیستی در استقلال خورده نشود.»
سرمربی استقلال در مورد تعطیلی لیگ برتر می‌گوید:«ما در بازی با سایپا شرایط خوبی داشتیم و فکر می‌کنم این تعطیلی به ضرر استقلال است. در بازی با سپاهان هم پیروز شدیم ولی لیگ تعطیل شد و باز هم از این موضوع ضرر کردیم. با این حال باید از این تعطیلات نهایت استفاده را ببریم.» 

www.goal.com

خبرهای کوتاه باشگاه استقلال تهران

خبرهای کوتاه باشگاه استقلال تهران

*درخواست باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال خبر بعدی از باشگاه استقلال به شرایط فرهاد مجیدی، مهاجم این تیم مربوط می شود؛ مهاجم این تیم از حضور در تیم ملی عذر خواسته است و به همین علت مسئولان تیم استقلال از فدراسیون فوتبال درخواست کردند، هر چه سریعتر شرایطی را فراهم کنند تا این بازیکن در دیداری پرشکوه با یک تیم اروپایی نامدار رسما از فوتبال ملی خداحافظی کند.
*آغاز تمرینات استقلال از 30 شهریور
بنا به اعلام مسئولان تیم استقلال، قرار بر این بود که اعضای این تیم، تمرینات خود را در اردوی کردان آغاز کنند، اما مربیان استقلال اعلام کردند، دور جدید تمرینات استقلال از30 شهریور در تهران آغاز می شود و اعضای این تیم پس از برگزاری 2 جلسه تمرین، یکم مهر عازم منطقه کردان می شوند تا اردوی شبانه روزی را برگزار کنند.
*ممنوعیت بازیکنان استقلال برای سفر خارجی
بنا به اعلام مسئولان تیم استقلال بازیکنان این تیم به علت شرایط خاصی تیمی و تعهدی که نسبت به باشگاه استقلال دارند، بامنع سفرهای خارجی روبرو هستند.
مسئولان استقلال اعلام کردند، به علت مدت کوتاه زمان تعطیلی تمرینات، بازیکنانی که قصد سفر کردن دارند، باید به شهرهای داخل کشور سفر  کنند تا تاخیری برای حضور در تمرینات نداشته باشند.
*تقدیر باشگاه استقلال از وحید طالبلو مسئولان فدراسیون و برگزار کنندگان مسابقات لیگ در اقدامی جالب توجه از وحید طالب لو دروازه بان تیم استقلال به عنوان یکی از خوش اخلاق ترین بازیکنان حاضر در لیگ تقدیر کردند، به همین علت باشگاه استقلال نیز بااهدای جوایزی از دروازه بان تیم استقلال به علت رعایت مسایل اخلاقی و جوانمردانه تقدیر به عمل می آورد.
*جلسه فتح اله زاده با مدیر عامل استیل آذین
علی فتح اله زاده، سرپرست باشگاه استقلال در جلسه ای خصوصی با مهریزی، مدیر عامل استیل آذین شرکت کرد تا در خصوص احتمال همکاری این دو باشگاه در آینده با وی گفتگو کند.
در این جلسه، درباره جذب یک بازیکن استیل آذین مباحثی مطرح شد، اما سرپرست باشگاه راضی به از دست دادن بازیکن استیل آذین نشد تا همه چیز در مورد جذب هافبک چپ استیل آذین به اواخر مسابقات نیم فصل اول موکول شود.
*تشکر آرش برهانی از روانشناس  استقلال
آرش برهانی در مقابل سایپا یک گل به ثمر رساند تا انتقادها را در خصوص آماده نبودن خود کاهش دهد، این بازیکن که پیش از این دیدار نزد روانشناس باشگاه استقلال جلسه ای را پشت سر گذاشته بود، از پزشک تیم تشکر و قدردانی کرد.
طبق اعلام مربیان استقلال قرار است، مهاجم این تیم پیش از دیدارهای آینده استقلال جلساتی را با روانشناس این تیم برگزار کند تا از نظر روحی آماده حضور در ترکیب استقلال و گلزنی شود.
۱۳۸۹/۰۶/۲۸
۱۷:۰۰
www.esteghlaltehranfc.com

روزگار شیرین فرهاد

 

روزگار شیرین فرهاد

کاپیتان پرافتخار این روزهای استقلال با خداحافظی خود از تیم ملی خبر ساز شده است.

فرهادمجیدی، مهاجم اول این روزهای استقلال و فوتبال ایران در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی پس از آنکه کادرفنی تیم ملی را با درخشش خیره‌کننده خود مجاب کرد تا او را به تیم ملی دعوت کنند، از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد.

فرهاد با بیان این جمله که می‌خواهد جا را به جوان‌‌ترها بدهد شاید به این فکر کرده است برود تا بماند او در اوج رفت. فرهادد با 43 بازی ملی و 10 گل زده در حالی از فوتبال ملی خداحافظی کرد که اگر قرار به اجرای صحیح‌تر عدالت در تیم ملی بود می‌بایست تا به امروز بیش از 100 بازی ملی داشته باشد.

مهاجم ارزنده فوتبال ایران که سابقه بازی‌ در تیم‌های بهمن کرج، راپیدوین اتریش،‌الوصل، العین و الاهلی امارات را دارد حالا تبدیل به امید اول آبی‌دوستان و کابوس رقبای استقلال شده است.

فرهاد با اینکه سن 34 سالگی خود را می‌گذراند و به لحاظ آماری در چنین سنی مهاجمان از آن سرحالی و شادابی لازم به دور هستند، ولی آشکارا مشخص است سن برای فرهاد تنها یک عدد است. بی‌گفتگو اگر یک تماشاگر بی‌خبر از عقب مجیدی بازی‌های این روزهای او را ببیند هرگز تصور نمی‌کند که این مهاجم پرقدرت و گلزن که هر لحظه بوی گل می‌دهد 34 سال سن داشته باشد.

داشتن یک زندگی سالم و تفکر حرفه‌ای بدون شک مهمترین عواملی هستند که باعث شده پرافتخارترین فوتبالیست سال‌های اخیر تاریخ ایران در جام باشگاه‌های آسیا در سال‌های اخیر بتواند همچنان مانند یک جوان 18 ساله بدود، بجنگد، گل بزند و حامل شادی به میان هواداران و پرچم‌های نیلوفری باشد.

فرهاد این روزها با پیراهن آبی استقلال به هیچ حریفی رحم نمی‌کند و هواداران هم بی‌رحمی کاپیتان محبوب خود را بسیار دوست دارند. امسال استقلال و فرهاد روزهای شیرین‌تری خواهند داشت.

میلادملک محمدی نوری

 www.fcesteghlal.ir

احتمال خروج دوسانتوس از فهرست استقلال

احتمال خروج دوسانتوس از فهرست استقلال

2010/9/19 16:28:00

دوسانتوس با کیلوهای اضافه به ایران آمد و هنوز هم از مشکل اضافه وزن رنج می‌برد او از لحاظ فنی به هیچ عنوان حتی در حد بازیکنان درجه دو فوتبال برزیلی هم نشان نداده و می‌گویند که با ادامه این روند شاید از فهرست استقلال خارج شود و باشگاه قرارداد او را فسخ کند. 

www.goal.com

دور جدید تمرینات استقلال از سه‌شنبه

دور جدید تمرینات استقلال از سه‌شنبه

دور جدید تمرینات استقلال سه‌شنبه این هفته از سر گرفته خواهد شد.


  آبی‌پوشان جمعه موفق شدند در هفته نهم رقابتهای لیگ برتر با 3 گل مقابل سایپای البرز به برتری برسند و به همین خاطر تمرینات این تیم 4 روز تعطیل شده و قرار است بازیکنان از سه‌شنبه این هفته دور جدید تمرینات را در زمین نوبنیاد پیگیری کنند.
 تمرینات تا روز 31 شهریورماه در تهران برگزار شد و سپس بازیکنان برای برپایی اردویی یک هفته‌ای عازم کردان کرج خواهند شد.

 www.football3.ir

 

مظلومی: سعی می‌کنم مجیدی را منصرف کنم

شعور فوتبال "برهانی" بالاست
مظلومی:
سعی می‌کنم مجیدی را منصرف کنم
با تغییر سیستم موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم  

1389/06/27 08:18:36

 سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت، با تغییر سیستمی که در نیمه دوم بازی با سایپا انجام داد، توانست این تیم را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرویز مظلومی در نشست خبری پایان بازی تیم‌های فوتبال استقلال تهران و سایپای کرج که با برد 3 بر 2 آبی پوشان همراه شد، گفت: این پیروزی را به مجموعه استقلال و هواداران این تیم که از ما حمایت کردند و به بازیکنان انگیزه دادند، تبریک می‌گویم. ما در نیمه نخست این مسابقه می‌توانستیم، به گل دست یابیم و سه موقعیت تک به تک داشتیم اما، این فرصت‌ها تبدیل به گل نشد و روی غفلت بازیکنان زیر ضد حمله های سایپا قرار گرفتیم.

او ادامه داد: در نیمه دوم تغییر سیستم دادیم و با جابه جایی‌هایی که داشتیم، توانستیم موقعیت‌های گلزنی بیشتری را روی دروازه سایپا ایجاد کنیم و خوشحالم که از این موقعیت‌ها توانستیم، سه گل بزنیم. امیدوارم مردم و هواداران استقلال از این بازی زیبا و دیدنی لذت برده باشند.

مظلومی در ارزیابی‌اش از بازی سایپا گفت: سایپا تیم جوان و با انگیزه‌ا‌ی بود که دردسرهای زیادی را برای ما در این مسابقه ایجاد کرد. این باخت چیزی از ارزش‌های این تیم کم نمی‌کند و من به مایلی‌کهن و همکارانش که چنین تیم جوان و دونده ای را آماده کرده‌اند، تبریک می‌گویم.

مظلومی عنوان کرد که دقایقی پیش از این نشست خبری از خداحافظی فرهاد مجیدی از تیم ملی مطلع شده است. او در این باره گفت: ما از این تصمیم مجیدی غافلگیر شدیم. به هر حال او فکر کرده که جایش را در تیم ملی به جوان‌های خوبی که در فوتبال ما هستند، بدهد. باور کنید، پیش از این نمی‌دانستم که چنین تصمیمی گرفته است و این موضوع ارتباطی به باشگاه استقلال هم ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد منصرف کردن مجیدی را از این تصمیمش ندارد، گفت: مجیدی تصمیمش را گرفته و ما هم سعی می‌کنیم او را منصرف کنیم. دلایل این تصمیم را باید از خودش بپرسید.

خبرنگاران نیز که نسبت به رفتار مجیدی معترض بودند، به مظلومی گفتند، خواستیم بپرسیم اما او نایستاد و جوابی نداد.

سرمربی تیم استقلال درباره فرصت‌های گلزنی زیادی که آرش برهانی از دست می‌دهد، گفت: آرش تلاش زیادی کرد و یک گل هم زد، اینکه مهاجمی می‌تواند چنین پرشمار خودش را در موقعیت گلزنی قرار دهد، بدان معناست که شعور فوتبالش بالاست. او تحت فشارهای روحی و روانی زیادی قرار دارد. پیش از بازی با او صحبت کردم و پیش‌بینی می‌کنم این فشارها به مرور کمتر شود.

او درباره برنامه‌های تیمش در تعطیلات دو هفته‌ای لیگ تصریح کرد: بازیکنان ما سه روز استراحت خواهند کرد که دارند، چانه‌زنی می‌کنند تا این مدت به چهار روز افزایش یابد! در هر حال از سی‌ام شهریور تمرین های ما آغاز می‌شود و از یکم مهرماه اردوی یک هفته‌ای را در کردان کرج خواهیم داشت. دلیل لغو شدن اردوی خارج از کشور استقلال هم به این دلیل است که پنج بازیکن ملی‌پوش ما همراه تیم نیستند و برخی از بازیکنان جوان هم به دلیل مشکلات خروج از کشور نمی‌توانستند، ما را همراهی کنند. لذا صلاح دیدیم به این اردو نرویم چرا که تیم‌مان ناقص است و هزینه‌ کردن برای این اردو فایده‌ای ندارد.

وی درباره غیبت آندره لوئیز بازیکن خارجی تیمش در این بازی گفت:‌ غیبت او هم برای ما یک شوک دیگری بود. آندره لویز در تمرین دیروز از ناحیه دنده آسیب دید و باید ببینیم شرایط او در آینده چطور خواهد شد.  

www.isna.ir

جریمه هفت میلیونی استقلال به دلیل اهانت به قلعه‌نویی

جریمه هفت میلیونی استقلال به دلیل اهانت به قلعه‌نویی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه استقلال را به دلیل اهانت به سرمربی سپاهان هفت میلیون تومان جریمه نقدی کرد.


  در دیدار دو تیم استقلال تهران و سپاهان قبل از شروع مسابقه تماشاگران استقلال نسبت به بازیکن و سرمربی تیم مقابل اهانت کردند.بر همین اساس باشگاه استقلال تهران به پرداخت 70 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

* پس از بررسی پرونده بهزاد داداش زاده از سوی کمیته انضباطی در مصاحبه های انجام شده وی، که مطالبی را علیه داوران و فدراسیون فوتبال عنوان کرده بود، به مدت یک جلسه از همراهی تیم و مبلغ 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد

 

www.football3.ir

روز شمار 13 سال حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی؛ ستاره ای که ندرخشید

روز شمار 13 سال حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی؛ ستاره ای که ندرخشید

فرهاد مجیدی تنها بازیکنی با بیش از 40 بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران است که در هیچ تورنمنت مهمی مثل جام جهانی، جام ملتهای آسیا و حتی بازیهای آسیایی حضور نداشته است!

2010/9/18 14:51:00

سایت گل- فرهاد مجیدی کاپیتان تیم استقلال دیشب پس از پایان بازی استقلال و سایپا اعلام کرد که از تیم ملی خداحافظی می کند و در اردوی جدید تیم ملی حضور نخواهد داشت. این در حالی بود که حدود دو هفته پیش و پس از اینکه قطبی او را برای بازیهای دوستانه مقابل چین و کره جنوبی به تیم ملی دعوت نکرد، انتقادات رسانه ها از قطبی شدت گرفت که مهاجم آماده این روزهای استقلال را به تیم ملی دعوت نکرده است.

اما فرهاد مجیدی در 13 سال اخیر همواره یکی از بازیکنانی بوده است که دعوت شدن و یا نشدن او به تیم ملی محل مناقشه رسانه ها با مربیان وقت تیم ملی بوده است. او در روزهایی که در امارات در هر هفته گلزنی می کرد به تیم ملی دعوت نمی شد و  یا در روزهایی که کمتر آماده بود، به تیم ملی دعوت می شد و همین موضوع باعث انتقادات می شد.

فرهاد مجیدی در 13 سال گذشته برای تیم ملی 45 بازی انجام داد و 10 گل نیز به ثمر رساند و نکته جالب اینکه به جز دوران مربیگری دایی، همیشه مربیان تیم ملی او را به اردوهای تیم ملی دعوت کرده اند، اما مجیدی در تیم ملی هیچگاه درخشش بازیهای باشگاهی اش را نداشته است. مجیدی در اولین روزهای حضورش در تیم ملی درخشش خوبی داشت و بیشتر گلهای ملی اش را نیز در آن زمان به ثمر رساند، اما در ادامه نتوانست روند صعودی خود در تیم ملی را حفظ کند. شاید بتوان از نمونه خارجی بازیکنانی که در رده باشگاهی می درخشند اما در تیم ملی موفق نیستند، روی ماکای هلندی را مثال زد که هیچگاه در تیم ملی درخشش تیم های باشگاهی اش را نداشت.

 مجیدی رکورد جالبی نیز دارد و اینکه تنها بازیکنی با بیش از 40 بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران است که در هیچ تورنمنت مهمی مثل جام جهانی، جام ملتهای آسیا و حتی بازیهای آسیایی حضور نداشته است!



سال 1376: اولین روزهای حضور در تیم ملی


فروردین 76

در راستای سیاست جوانگرایی مایلی کهن در تیم ملی، فرهاد مجیدی ستاره 21 ساله تیم بهمن به تیم ملی دعوت شد و در بازی دوستانه مقابل چین نیز در ترکیب اصلی به میدان رفت.

آذر 76

در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1998 فقط در دو بازی مقابل عربستان و استرالیا دقایقی به میدان رفت و افتخار صعود به جام جهانی را در کارنامه خود ثبت کرد.

بهمن 76

تومیسلاو ایویچ نام فرهاد مجیدی را در اولین لیست خود قرار داد و او را همراه تیم ملی به تورنمنت هنگ کنگ برد، اما عملکرد مجیدی ایویچ را به دعوت مجدد از او قانع نکرد.

خرداد 78

پس از دو سال دوباره به تیم ملی دعوت شد و این بار منصور پورحیدری او را با تیم ملی به تورنمنت چهارجانبه کانادا برد.

فروردین 79

جلال طالبی سرمربی جدید تیم ملی نام مجیدی را در لیست تیم اعزامی به مقدماتی جام ملتهای 2000 آسیا قرار داد. مجیدی در آن روزها بازیکن تیم راپید وین اتریش بود.

شهریور 79

در بازی دوستانه مقابل اتریش که با شکست 5-1 تیم ملی همراه شد، مجیدی بهترین بازیکن تیم ملی بود و گل ایران را به زیبایی به ثمر رساند. این یکی از بهترین بازی های مجیدی در تیم ملی بود.

آبان 79

به تیم الوصل پیوست و جام ملتهای 2000 آسیا را از دست داد. البته مجیدی در لیست طالبی در بازیهای دوستانه قبل از آغاز جام ملتهای آسیا نیز جایی نداشت.

آذر 79

ادمار براگا مربی موقت برزیلی تیم ملی مجیدی را برای دو بازی مقدماتی جام جهانی مقابل گوام و تاجیکستان به تبریز برد و مجیدی در مقابل گوام هت تریک کرد.

اردیبهشت 80

میرسلاو بلاژویچ در اولین لیست خود نام مجیدی را قرار داد و فرهاد مجیدی نیز با تیم ملی به تورنمنت چهارجانبه قاهره رفت، اما در دو بازی نتوانست نظر بلاژ را جلب کند.

بهمن 80

بعد از ناکامی تیم ملی در صعود به جام جهانی 2002، برانکو سرمربی تیم ملی شد و فرهاد مجیدی یکی از بازیکنان دعوت شده به بازی دوستانه مقابل اسلواکی بود.

مرداد 82

همایون شاهرخی سرمربی وقت تیم ملی بعد از حدود 5/1 سال فرهاد مجیدی را دوباره به تیم ملی دعوت کرد و مجیدی نیز در دو بازی مقابل اردن در مقدماتی جام ملتهای آسیا بازی کرد و گل زد.

مهر 82

برانکو دوباره به تیم ملی بازگشت؛ اما فرهاد مجیدی جایی در تیم ملی نداشت در حالی که ستاره تیم الوصل بود و در لیگ امارات می درخشید.

خرداد 83

برای مسابقات جام غرب آسیا به تیم ملی دعوت شد، در مقابل سوریه نیز گلزنی کرد ، اما در لیست تیم ملی اعزامی به جام ملتهای 2004 آسیا قرار نگرفت.

آذر 83

برای بازی دوستانه مقابل پاناما به اردوی تیم ملی دعوت شد، اما پس از این بازی تا دو سال دیگر رنگ تیم ملی را ندید!

مرداد 85

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی شد، فرهاد مجیدی نیز به اردوی تیم ملی دعوت شد و در بازی های مقدماتی جام ملتهای آسیا مقابل سوریه و کره جنوبی دقایقی نیز بازی کرد. بر خلاف تصور ، مجیدی جایی در تیم قلعه نوعی نیز نداشت و در ادامه دیگر به تیم ملی دعوت نشد.

اسفند 86

علی دایی سرمربی تیم ملی شد؛ اما در دوران حضور دایی در تیم ملی مجیدی هیچگاه به تیم ملی دعوت نشد. برخی به اختلافات شخصی دایی با او اشاره می کردند، اما مجیدی در آن روزها واقعا آماده نبود.

آبان 88

در روزهایی که در استقلال خوب بازی می کرد و گل می زد، زیر فشار شدید رسانه ها قطبی مجبور به دعوت از مجیدی به تیم ملی شد و در دو بازی مقابل ایسلند و اردن نیز از او استفاده کرد.

شهریور 89

پس از 9 ماه به تیم ملی دعوت شد، در حالی که در 33 سالگی واقعا درخشان بازی می کند اما اعلام کرد که برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد. این در حالی است که سال گذشته گفته بود که در 33 سالگی به عنوان کاپیتان تیم ملی جام ملتهای 2010 آسیا را بالای سر خواهد برد.




سال 1388: آخرین بازی در تیم ملی با پیراهن شماره 58  

www.goal.com