وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی
وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی

مجتبی جباری: این گل را به همسرم تقدیم می‌کنم

مجتبی جباری: این گل را به همسرم تقدیم می‌کنم/ در فوتبال نباید خیلی زور زد/ هر چه به من گذشت قسمت بود و ناراضی نیستم/ قبلا وقتی بازی می‌کردم عذاب می‌کشیدم/ مثل زیدان دیگر پیدا نمی‌شود 

ما بازی خوبی را انجام دادیم، مسلط بر توپ و میدان بودیم و خودم لذت بردم. در این شرایط وقتی در زمین مسابقه می‌دوم لذت می‌برم و خیالم راحت است 

 

 سایت گل ـ مجتبی جباری هافبک سرشناس استقلال در بازی با پرسپولیس باز هم ثابت کرد که اگر همیشه در آمادگی کامل باشد و مصدومیت سراغش نیاید، یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال ایران است. او یک گل زد و یک پاس گل داد و در پایان بهترین بازیکن استقلال لقب گرفت. جباری در مورد این بازی و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرنگار سایت گل پاسخ می‌دهد. 

گلی که زدی را به چه کسی تقدیم می‌کنی؟

من این گل را به همسرم تقدیم می‌کنم و حتی در شادی‌های بعد از گلزنی نشان می‌دهم این موضوع کاملا نمایان است. او به من خیلی کمک کرده که انگیزه داشته باشم و امیدوارم زحماتش را جبران کنم. 

ه نظر می‌رسد که نسبت به گذشته بیشتر به محوطه جریمه نفوذ می‌کنی؟

این موضوع به توان بدنی بازیکن مربوط می‌شود. وقتی یک توان بدنی خوب داشته باشی می‌توانی به نقاط مختلف زمین بروی و حتی در کارهای دفاعی به تیم کمک کنی.

شاید الان خیلی‌ها خوشحال هستند که مجتبی جباری به عنوان یک فوتبالیست توانمند سالم است و دیگر خبری از آن مصدومیت‌های لعنتی نیست؟!

این یک انرژی مثبت است که از طرف دیگران به من می‌رسد و باید بگویم که شرایط من بهتر از گذشته است.

این گل شیرین‌تر بود یا گلی که چند سال پیش در دربی زدی؟

این گل شیرین‌تر بود و کاملا فرق می‌کرد. ما بازی خوبی را انجام دادیم، مسلط بر توپ و میدان بودیم و خودم لذت بردم. در این شرایط وقتی در زمین مسابقه می‌دوم لذت  می‌برم و خیالم راحت است. 

به نظر می‌رسد بعد از آن همه مصدومیت سالم بودن برای تو خیلی مهم است؟

الان که بازی می‌کنم متوجه می‌شوم که در گذشته چه موقعیت‌هایی را از دست دادم. قبلا بازی کردن برای من عذاب‌آور بود و وقتی می‌دیدم توان دیگر بازیکنان در زمین مسابقه از من بیشتر است واقعا اذیت می‌شدم. 

از آن مصدومیت‌ها و بدشانسی‌ها ناراحت هستی؟

من ناراضی نیستم و معتقدم هر چه که به من گذشت قسمت بود. من الان از شرایطی که در زندگی و فوتبالم دارم راضی هستم.

ولی فکر نمی‌کنی این مصدومیت‌ها باعث شد که به حق‌ات نرسی؟

شاید اگر مصدوم نمی‌شدم از لحاظ فوتبالی خیلی چیزها به نفع‌ام بود و شاید اتفاقات دیگری می‌افتاد ولی من همه این اتفاقات را به حساب قسمت می‌گذارم. می‌توانستم با رفتن به یک تیم خارجی شرایط را عوض کنم و بازی کردن در کنار مربیان و بازیکنان بزرگ خیلی چیزها را تغییر می‌دهد. به هر حال همانطور که گفتم راضی هستم. 

به نظر می‌رسد وقتی همه چیز برای جباری آرام باشد، او بهترین فوتبال خود را به نمایش می‌گذارد. درست است؟

تمام فوتبالیست‌های دنیا وقتی همه چیز برایشان مناسب باشد می‌توانند خوب بازی کنند.

الگوی مجتبی جباری در فوتبال کدام بازیکن است؟

من فوتبال زیدان را دوست داشتم و او الگوی من بود. زیدان خوب فوتبال بازی می‌کرد، جایگیری خوبی داشت، یک پاسور و یک مدیر توانمند بود و همه خصوصیات را داشت. باید بگویم که زیدان الگوی من است.

الان در بین بازیکنان خارجی سبک بازی کدام بازیکن را می‌پسندی؟

بازیکن خوب زیاد است ولی نظیر زیدان دیگر پیدا نمی‌شود.

خیلی‌ها معتقدند که جباری فوتبال را شاعرانه و فهیم بازی می‌کند. نظر خودت چیست؟

من معتقدم که در فوتبال نباید زیاد زور زد. وقتی فوتبالیست بداند که چگونه از فضاها استفاده کند یا اینکه بداند چه زمانی حرکت کند و در مجموع از هوش خودش استفاده کند، می‌تواند به خیلی چیزها غلبه کند. 

می‌توان گفت جباری شاعر فوتبال هم هست؟

من در دربی یک گل زدم و فقط می‌خواهم روی فوتبال تمرکز کنم و هیچ تصوری هم از آینده ندارم. شاید چون من شعر می‌خوانم خیلی‌ها بخواهند چنین سوال‌هایی را مطرح کنند یا این مسائل را به هم ربط بدهند ولی من زیاد دنبال این مسائل نیستم و فقط می‌خواهم فوتبالم را بازی کنم.

راستی بهترین بازیکن زمین شدی. در این مورد صحبت کن؟

خیلی از بازیکنان استقلال لیاقت این را داشتند که بهترین بازیکن زمین شوند.

راستی یک شوت قشنگ زدی که به تیر دروازه خورد؟!

اگر آن توپ گل می‌شد گل قشنگی را می‌دیدیم.

دوست نداشتی به جای گلی که زدی آن شوت گل می‌شد؟

خیر. در مورد شوتی که زدم و به تیر دروازه خورد باید بگویم که آنجا را نشانه نگرفته بودم و هدف این نبود که توپ را به کنج دروازه بزنم ولی گلی که زدم را به خوبی نشانه گرفتم و خوشحالم که تبدیل به گل شد.

یک پاس گل فوق‌العاده هم فرهاد به مجیدی دادی. در این  مورد صحبت کن؟

من همیشه پاس دادن را دوست دارم و حتی در یک موقعیت خطرناک که توپ را با نوک پا زدم، نمی‌دانم چرا میلاد میداودی را ندیدم.

خیلی‌ها فکر می‌کردند در آن صحنه به مجیدی پاس نمی‌دهی و توپ را شوت می‌کنی؟

موقعیت پاس دادن من بهتر بود و خوشحالم که نتیجه داد.

حرف آخر ...

من از حمایت همه تماشاگران استقلال تشکر می‌کنم.

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 27 شهریور 1390 ساعت 15:16 http://esteghlali7.blogfa.com

لینکت کردم

ندا دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 21:04 http://kolbeyeabi.blogfa.com

اخی چقد انمشو دوس داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد