وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی
وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی

یک ‌بار نمونه گرفتن دلیلی برای مصونیت نیست

 1389/06/06 11:00:11

 درپی اعتراض "مجیدی" به دادن تست دوپینگ؛
هاشمیان:
یک ‌بار نمونه گرفتن دلیلی برای مصونیت نیست
تمامی نمونه‌گیری‌ها تصادفی است

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران در پی تکرار نمونه‌گیری از یکی از بازیکنان استقلال و اعتراض وی، رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اخذ نمونه را تصادفی دانست و گفت: اگر قرار باشد یک‌بار از یک بازیکن نمونه‌گیری شود و دیگر این کار صورت نگیرد این چه مبارزه با دوپینگی خواهد بود.

احمد هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح انتخاب ورزشکاران برای گرفتن نمونه اظهار کرد: ابتدا تیم‌ها عموما به صورت تصادفی و بعضا به صورت هدفمند انتخاب می‌شوند. سپس به شیوه تصادفی از هر تیم و با حضور نمایندگان آنها 4 شماره انتخاب می‌شود که به صورت شماره‌های یک، دو، سه و چهار شماره‌گذاری می‌شوند. شماره‌های یک و دو اصلی هستند و شماره‌های سه و چهار رزوی.

وی ادامه داد: زمانی که به هردلیلی - به تشخیص افسر کنترل دوپینگ - بازیکن به خاطر آسیب‌دیدگی و با توجه به شدت آسیب دیدگی ناگزیر به اعزام به بیمارستان باشد، عدد سه جایگزین عدد یک و عدد چهار جایگزین عدد 2 می‌شود. تشخیص این‌کار تنها به عهده افسر مبارزه با دوپینگ است.

رییس کمیته‌ی پزشکی فدراسیون فوتبال همچنین تاکید کرد: افسر کنترل در زمان مسابقه شاهد بازی بوده و در صورت لزوم بازیکن به صورت هدفمند انتخاب می‌شود. نحوه نمونه گیری از بازیکنی که هدفمند انتخاب شده مانند نمونه‌گیری از بازیکنانی است که تصادفی انتخاب شده ‌اند.

وی درباره علت تکرار نمونه گیری از بعضی از بازیکنان تصریح کرد: پرسیدن درباره علت تکرار نمونه‌گیری حرف عجیبی است. اگر قرار باشد از یک بازیکن یک‌بار نمونه گیری شود و دیگر این اتفاق نیفتد پس این چه مبارزه با دوپینگی است؟ با همه بازیکنان در تمام مسابقات، تمرینات و محل اردو باید منتظر نمونه دادن باشند و هیچ علتی نباید باعث شود که بازیکن خود را از نمونه دادن مصون بداند.

هاشمیان در پایان گفت: از ابتدای فصل تاکنون نزدیک به 30 تست دوپینگ نمونه از ورزشکاران مرتبط با فدراسیون فوتبال اخذ شده است.  

www.isna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد